måndag 14 december 2009

kastar sten i glashuset

Som rubriken säger, kanske kastar jag nu sten i glashus. Må så vara men nu ska jag för ovanlighetens skull vara lite irriterad. Jag är en person som köper många mode-magasin, inte sjukt ovanligt många men ändå. Plockar nog med mig minst 4 svenska hem varje månad, ett nordiskt kanske och två el tre internationella (Vogue och Harpers alltid). Det är rätt mycket pengar jag lägger på detta men det är mitt val och min last. MEN jag håller på att bli galen på de stora modebloggarna som ständigt och jämt envisas med att scanna och lägga upp hela modejobb el reportage fr senaste numret av dessa tidningar i sin blogg, innan jag hunnit köpa dem. Som om det är ngn nyhet att det nya numret är ute. Jag vet. Jag vill se bilderna i tidningen först, ååh-känslan blir ju liksom helt pajad när man redan sett bilderna. Och ja, jag vet att jag ofta puttar in bilder ur dessa tidningar själv, men då är de gamla bilder som inte längre går att hitta i ngn aktuell tidning utan som legat i min inspirationspärm och "mognat".
Phu, detta har jag gruffat om länge. 

Läser ni inte så många magasin el de mest populära mode-bloggarna kan ni bara strunta i detta inlägg.

Inga kommentarer: