torsdag 24 december 2009

igår, mitt i smällkalla vinternatten

Igår, precis innan läggdags tvingade jag en något motvillig Make att följa med mig ut i natten. Iskallt och stjärnklart, allt för att få en bra bild. ;-)
Igår julfikade vi hos min mormor innan vi drog vidare norrut mot Makens mormor och moster, där firar hela tjocka släkten jul tillsammans i en enda stor bullrig kaotiskt glädjeyra. Fikat avlöser maten som följs av kaffe med doppa och kanske en kvällsmacka om man fortfarande har plats över. Plus allt hemlagat godis, of course.
Min fina spetstunika fr Indiska känns perfekt så här i jule och gravidtider, ihopsnörd med ett bälte fr H&M, underbara mjuka varma ullstrumpbyxor fr Twillfit och kängorna fr DinSko. Runt halsen ett stenkolshalsband som jag köpt i Haga Gbg och i öronen (som ni inte ser) jade och guldörhängen som jag fått av mormor.

Inga kommentarer: