lördag 26 december 2009

det stora taberaset i norr

Hur mycket folk kan man få in i ett hus utan att det spricker i fogarna? Det var en av frågorna som vi ställde oss ikväll när Makens samlade klan träffades hos Big Mama. Underbart knökfullt, högljutt och allmänt kakafoniskt. Kiddet bröt ihop lite men det gick över med lite lugn och Pingu på övervåningen. Sedan var det full fart igen. Själv toh jag en alvedon ;-) Det är så härligt att få träffa alla på en gång men jag önskar att man hann prata lite mer med alla. 40 pers är svårt att hinna med på en eftermiddag. Men som sagt, fullt av liv och kärlek är det. Tack kära "svär-moster" och mormorS för en fin jul!
Efter middagen lämnade vi in Kiddet hos min mamma och pappa och drog själva till staden för att umgås med vänner. Vänner + Maken roar sig nu på lokal medan jag känner mig mycket nöjd med min placering i soffan, under täcket, i randiga sköna brallor. Jag äter kakan och har den kvar.......ehh, typ så. 
På släktkalaset var jag julig och fin i min klänning fr Minimarket, bälte fr H&M och skor fr DinSko. Halsband fr TopShop.

Inga kommentarer: